Hovedstaden udvikler hospital-app
Hovedstaden udvikler hospital-app
Mobiltelfonen er et vigtigt værktøj til at skabe overblik over et behandlingsforløb, at finde rundt på hospitalernes mange gange og dele erfaringer med andre patienter.
Det var der udbredt enighed om blandt 35 borgere, patienter, sundhedsfaglige og kommunikationsfaglige, som Region Hovedstad havde samlet til en workshop for behov og idéer til at forbedre kommunikationen mellem borger og sundhedsvæsenet.
Deltagerne kom med en række konkrete forslag:
- 'Vejvisnings-app', der kan hjælpe med at finde vej fra patientens hoveddør og helt ind i det rigtige lokale på hospitalet.
- 'Tidslinje-app', der kan hjælpe patienten med at få overblik over sit eget behandlingsforløb.
- 'Spil-app', der kan gøre det nemmere at leve med og forebygge sygdom.
- 'Gravid app'.
- 'Erfarings-app', hvor patienter kan læse tidligere patienters anmeldelser af behandlinger og afdelinger.
Akut-app på vej
Forslagene kan allerede blive en realitet næste år, hvor Hovedstaden forventer at sende en app på gaden. En tværregional akut-app, der skal hjælpe, hvis uheldet er ude, er også allerede på vej som et samarbejde mellem Region Hovedstaden og Danmarks øvrige regioner.
krn
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Kommunen.dks artikler internet til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Kommunen.dks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på kommunen.dk
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.