Kommunen.dk
MENU
Ledere, der lykkes. Kommunen.dk har spurgt en række offentlige ledere, hvordan de er lykkedes med at skabe resultater gennem deres ledelse.
Ledere, der lykkes. Kommunen.dk har spurgt en række offentlige ledere, hvordan de er lykkedes med at skabe resultater gennem deres ledelse.
Foto: Privatfoto

“Jeg giver medarbejderne lov og mulighed for, at de kan gå et skridt længere for borgeren”

“Jeg giver medarbejderne lov og mulighed for, at de kan gå et skridt længere for borgeren”

It- og Borgerservicechef i Lejre Kommune, Jessie Lynggaard, udfordrer gerne lovgivningen, hvis det kan gavne borgeren på den lange bane.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Den vigtigste egenskab for en leder er ifølge Jessie Lynggard, at man kan sætte en retning. Og den retning, som hun har sat som leder for It og Borgerservice i Lejre Kommune, har særligt vægt i værdien fra kommunens strategi “frirum til initiativ”, og det handler om at give medarbejderne rammerne og mulighederne for at tænke selv, tolke lovgivningen og gå lidt længere i indsatsen for en borger, hvis det kan hjælpe vedkommende på længere sigt.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.