Politik fra rødderne
Af Suzanne Moll
 | 
Selv på hovedstadens mest befærdede shoppestrøg truer butiksdøden. Der skal noget ekstra til at lokke den moderne forbruger ind til varerne, skriver Suzanne Moll.
Foto: Torben Klint, Ritzau Scanpix

Gamle dyder ind i kampen mod butiksdød

Detailhandlen er godt på vej til at blive overflødiggjort af onlinehandlen. Men måske kan god gammeldags kundeservice stadig nå at redde butiksliv.

   Kombinationen af store huslejer og en eksplosivt stigende online-handel betyder, at mange handelsstrøg for alvor er gået ind i en dødsspiral.

Gennem de seneste måneder har jeg jævnligt besøgt et af de store indkøbsstrøg i København. Købmagergade går vinkelret på Strøget og har altid bugnet af butikker; mest store tøjbutikker, de såkaldte flagship stores, der hver for sig har en stil man kan købe sig ind på, et såkaldt Unique Selling Point (USP). Så når man ikke helt har råd til de internationale mærkevarer som Gucci, Hermes og Louis Vuiton, kan man gå i Købmagergade og købe noget, der er smart og lettere kan forenes med pengepungens muligheder. 

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 295 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Innovation

It

Land & by

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57