Kommunen.dk
MENU
Gode lærer-elev-relationer er afgørende for børnenes læring og stressniveau, fastslår Louise Klinge. Det kræver et engageret personale.
Gode lærer-elev-relationer er afgørende for børnenes læring og stressniveau, fastslår Louise Klinge. Det kræver et engageret personale.
Foto: Lars Krabbe, Ritzau Scanpix

'Beslutningstagerne glemmer nogle gange, hvordan børn er'

'Beslutningstagerne glemmer nogle gange, hvordan børn er'

Børn skal mærke, at de er betydningsfulde for lærerne, ellers trives de ikke. Men det er folkeskolen ikke altid indrettet til, siger forsker.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Hvis ønsket om en bedre folkeskole skal blive en realitet, bør man blandt andet tage et kig på relationen mellem eleverne og de voksne lærere og pædagoger.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.